Преузето са https://pravno-informacioni-sistem.rs
17
На основу члана 141. став 12. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20, 129/21 и 92/23),
Министар просвете доноси
ПРАВИЛНИК
о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита
Члан 1.
Овим правилником прописује се степен и врста образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита, и то за стицање:
1) образовања за рад у трајању од две године;
2) средњег образовања и васпитања у трогодишњем и четворогодишњем трајању.
Члан 2.
Наставу и друге облике образовно-васпитног рада из општеобразовних предмета, као и стручне послове у подручју рада Здравство и социјална заштита може да изводи лице које испуњава услове за наставника, односно стручног сарадника који су прописани посебним правилником о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и васпитача који се доноси за сва подручја рада.
Члан 3.
Наставу и друге облике образовно-васпитног рада из обавезног стручног предмета Хемија за образовне профиле здравствени неговатељ и масер може да изводи лице које испуњава услове за наставника општеобразовног предмета Хемија, који су прописани посебним правилником о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и васпитача који се доноси за сва подручја рада.
Члан 4.
Наставу и друге облике образовно-васпитног рада из стручних предмета може да изводи за:
1) Латински језик:
(1) професор класичне филологије;
(2) професор, односно дипломирани филолог који је савладао наставни план и програм високог образовања из предмета Латински језик у трајању од најмање четири семестра.
2) Анатомија и физиологија:
(1) За све образовне профиле осим образовних профила у стоматологији:
– доктор медицине.
(2) За образовне профиле у стоматологији:
– доктор медицине;
– доктор стоматологије.
3) Патологија
Увод у патологију:
(1) За све образовне профиле осим образовних профила у стоматологији:
– доктор медицине, специјалиста патологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста патологије;
– доктор медицине.
(2) За образовне профиле у стоматологији:
– доктор медицине;
– доктор стоматологије;
– доктор медицине, специјалиста патологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста патологије.
4) Патофизиологија:
– доктор медицине, специјалиста патологије;
– доктор медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста патологије.
5) Фармакологија
Фармакологија и фармакотерапија
Основи клиничке фармације:
(1) За све образовне профиле осим образовних профила у стоматологији:
– дипломирани фармацеут;
– магистар фармације;
– доктор медицине;
– магистар фармације – медицински биохемичар;
– дипломирани фармацеут, специјалиста фармације.
(2) За образовне профиле у стоматологији:
– доктор медицине;
– доктор стоматологије;
– дипломирани фармацеут;
– магистар фармације;
– магистар фармације – медицински биохемичар;
– дипломирани фармацеут, специјалиста фармације.
6) Хигијена са здравственим васпитањем
Хигијена и здравствено васпитање:
(1) За све образовне профиле осим образовних профила у стоматологији:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене.
(2) За образовне профиле у стоматологији:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине;
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене.
7) Психологија
Дечја психологија
Психологија и дечја психологија
Здравствена психологија
Основе здравствене психологије
Вештине комуникације:
(1) професор психологије;
(2) дипломирани школски психолог – педагог;
(3) дипломирани психолог;
(4) мастер психолог.
8) Здравствена заштита са првом помоћи:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за социјалну медицину;
– доктор стоматологије, специјалиста за социјалну медицину;
– доктор медицине;
– доктор стоматологије.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– специјалиста доктор медицине;
– доктор медицине;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– мастер професор предметне наставе са претходно стеченим звањем дипломирана медицинска сестра;
– струковни мастер медицинска сестра.
Лице из подтачке (2) ал. (1)–(8) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
9) Медицинска биохемија:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани фармацеут, специјалиста за медицинску биохемију;
– доктор медицине, специјалиста за клиничку биохемију;
– дипломирани фармацеут;
– дипломирани биохемичар;
– доктор медицине;
– дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
– дипломирани биохемичар – мастер;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста клиничке биохемије;
– магистар фармације – медицински биохемичар;
– мастер биохемичар.
(2) Теоријска настава (за образовне профиле у стоматологији):
– дипломирани фармацеут, специјалиста за медицинску биохемију;
– доктор медицине, специјалиста за клиничку биохемију;
– дипломирани фармацеут;
– дипломирани биохемичар;
– доктор медицине;
– дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
– дипломирани биохемичар – мастер;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста клиничке биохемије;
– магистар фармације – медицински биохемичар;
– доктор стоматологије;
– мастер биохемичар.
(3) Вежбе и практична настава у блоку:
– дипломирани фармацеут, специјалиста за медицинску биохемију;
– доктор медицине, специјалиста за клиничку биохемију;
– дипломирани биохемичар;
– дипломирани фармацеут;
– дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
– магистар фармације – медицински биохемичар;
– мастер биохемичар;
– дипломирани биохемичар – мастер;
– виши лабораторијски техничар;
– специјалиста струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– специјалиста струковни биохемичар.
Лице из подтачке (3) ал. (9)–(12) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
10) Аналитичка хемија:
(1) дипломирани хемичар – професор хемије;
(2) дипломирани хемичар;
(3) дипломирани хемичар – мастер;
(4) дипломирани фармацеут;
(5) дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
(6) дипломирани професор хемије – мастер;
(7) професор хемије;
(8) дипломирани инжењер хемије, аналитички смер;
(9) дипломирани инжењер, биооргански смер;
(10) дипломирани хемичар опште хемије;
(11) дипломирани хемичар за истраживање и развој;
(12) дипломирани хемичар, смер хемијско инжењерство;
(13) мастер професор хемије;
(14) магистар фармације;
(15) мастер биохемичар;
(16) магистар фармације – медицински биохемичар.
11) Микробиологија
Микробиологија и паразитологија са епидемиологијом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за медицинску микробиологију;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста медицинске микробиологије;
– доктор медицине, специјалиста епидемиологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиологије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши лабораторијски техничар;
– специјалиста струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер;
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– виши медицинско-лабораторијски техничар.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
12) Микробиологија са епидемиологијом
Медицинска микробиологија са епидемиологијом:
(1) За све образовне профиле осим образовних профила у стоматологији:
– доктор медицине, специјалиста за медицинску микробиологију;
– доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– доктор медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста за медицинску микробиологију;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– специјалиста за микробиологију (претходно завршене основне студије у области медицине, фармације или стоматологије).
(2) За образовне профиле у стоматологији:
– доктор медицине, специјалиста за медицинску микробиологију;
– доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– доктор медицине;
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста за медицинску микробиологију;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиолог.
13) Епидемиологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста медицинске микробиологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста инфектологије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши санитарни техничар;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер;
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиологије.
Лице из подтачке (2) ал. (1)–(3) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
14) Екологија и заштита животне средине
Заштита животне средине:
(1) доктор медицине, специјалиста хигијене;
(2) доктор медицине, специјалиста епидемиологије;
(3) специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
(4) специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиологије;
(5) дипломирани географ заштите животне средине;
(6) мастер географ за област животне средине;
(7) професор биологије;
(8) професор екологије и заштите животне средине;
(9) дипломирани еколог за заштиту животне средине;
(10) дипломирани еколог – заштита животне средине;
(11) дипломирани еколог заштите животне средине – мастер;
(12) дипломирани професор биологије – мастер;
(13) дипломирани биолог;
(14) дипломирани биолог – мастер;
(15) мастер еколог;
(16) мастер професор екологије;
(17) мастер биолог;
(18) мастер професор биологије;
(19) мастер биолог – еколог;
(20) мастер професор екологије и заштите животне средине;
(21) мастер професор биологије и географије.
Лице из ове тачке које је стекло академско звање мастер треба да има претходно завршене основне академске студије биологије, екологије или двопредметне студије биологије и географије.
15) Дезинфекција, дезинсекција и дератизација:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– доктор медицине, специјалиста хигијене;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер;
– доктор медицине.
(2) Вежбе:
– виши санитарни техничар;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер;
– струковни санитарно-еколошки инжењер.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
16) Општа и школска хигијена:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши санитарни техничар;
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
17) Комунална хигијена:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши санитарни техничар;
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер;
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене.
Лице из подтачке (2) ал. (1)–(3) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
18) Медицина рада:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за медицину рада;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста медицине рада;
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши санитарни техничар;
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
19) Здравствена статистика:
(1) доктор медицине, специјалиста за социјалну медицину;
(2) доктор стоматологије, специјалиста за социјалну медицину;
(3) дипломирани фармацеут, специјалиста за социјалну медицину;
(4) дипломирани математичар;
(5) професор математике;
(6) специјалиста доктор медицине, специјалиста социјалне медицине;
(7) специјалиста доктор медицине, специјалиста епидемиологије;
(8) доктор медицине, специјалиста епидемиологије;
(9) специјалиста доктор стоматологије, специјалиста социјалне медицине;
(10) мастер математичар, претходно завршене основне академске студије на студијским програмима из области математике или примењене математике;
(11) мастер професор математике, претходно завршене основне академске студије на студијским програмима из области математике или примењене математике;
(12) дипломирани математичар – мастер, претходно завршене основне академске студије на студијским програмима из области математике или примењене математике;
(13) дипломирани професор математике – мастер, претходно завршене основне академске студије на студијским програмима из области математике или примењене математике.
20) Књижевност за децу:
(1) професор српскохрватског језика и југословенске књижевности;
(2) професор југословенске књижевности и српскохрватског језика;
(3) професор југословенске и опште књижевности;
(4) мастер професор језика и књижевности.
21) Музичко васпитање деце раног узраста:
(1) дипломирани музичар, усмерење музички педагог;
(2) професор музичког васпитања;
(3) дипломирани музичар – педагог;
(4) дипломирани музичар за медијску област;
(5) професор музичког васпитања;
(6) мастер теоретичар уметности, професионални статус: музички педагог, етномузиколог, музиколог или музички теоретичар;
(7) мастер музички уметник, професионални статус – сви;
(8) мастер композитор.
22) Предшколска педагогија:
(1) дипломирани педагог;
(2) професор педагогије;
(3) мастер педагог.
23) Здравствена нега:
(1) За све образовне профиле осим образовних профила у стоматологији:
– виша медицинска сестра – техничар;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– мастер професор предметне наставе (претходно завршене основне академске студије у области здравства);
– струковна медицинска сестра – бабица;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства;
– мастер јавног здравља (претходно завршене основне академске или струковне студије у области здравства).
(2) За образовне профиле у стоматологији:
– виша медицинска сестра – техничар;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша стоматолошка сестра;
– орални хигијеничар;
– специјалиста орални хигијеничар;
– мастер стоматолошка сестра;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– мастер професор предметне наставе (претходно завршене основне академске студије у области здравства).
Лице из ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
24) Интерна медицина са негом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– мастер професор предметне наставе са претходно стеченим звањем дипломирана медицинска сестра;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства;
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
25) Интерна медицина:
(1) доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
(2) специјалиста доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
(3) доктор медицине.
26) Инфектологија са негом
Инфектологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста инфектолог;
– доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– доктор медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста инфектолог.
(2) Теоријска настава (за образовне профиле у стоматологији):
– доктор медицине, специјалиста инфектолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста инфектолог;
– доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– доктор медицине;
– доктор стоматологије.
(3) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– мастер професор предметне наставе, са претходно стеченим звањем дипломирана медицинска сестра;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (3) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
27) Хирургија са негом
Хирургија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста опште хирургије или једне од хируршких грана;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште хирургије или једне од хируршких грана;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– мастер професор предметне наставе, са претходно стеченим звањем дипломирана медицинска сестра;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
28) Дечја хирургија са негом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста дечје хирургије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста дечје хирургије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– мастер професор предметне наставе са претходно стеченим звањем дипломирана медицинска сестра;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил педијатријска сестра – техничар.
29) Естетска хирургија са негом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста пластичне, реконструктивне и естетске хирургије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста пластичне, реконструктивне и естетске хирургије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
30) Педијатрија са негом
Педијатрија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста педијатар;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста педијатар;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– мастер организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил педијатријска сестра – техничар.
31) Гинекологија и акушерство са негом
Акушерство и гинекологија са негом
Гинекологија и акушерство:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста гинекологије и акушерства;
– доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– доктор медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста гинекологије и акушерства.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– виша гинеколошко-акушерска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра бабица;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– струковна медицинска сестра – бабица;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил гинеколошко-акушерска сестра.
32) Акушерство са негом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста гинекологије и акушерства;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста гинекологије и акушерства;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– виша струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– виша гинеколошко-акушерска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра бабица;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– струковна медицинска сестра – бабица;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил гинеколошко-акушерска сестра.
33) Гинекологија са негом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за гинекологију и акушерство;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста за гинекологију и акушерство;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– виша гинеколошко-акушерска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра бабица;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– струковна медицинска сестра – бабица;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил гинеколошко-акушерска сестра.
34) Неуропсихијатрија са негом
Неуропсихијатрија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста неуропсихијатар;
– доктор медицине, специјалиста неурологије;
– доктор медицине, специјалиста психијатрије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста неурологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста психијатрије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
35) Неурологија:
(1) доктор медицине, специјалиста неурологије;
(2) специјалиста доктор медицине, специјалиста неурологије;
(3) доктор медицине.
36) Психијатрија:
(1) доктор медицине, специјалиста психијатрије;
(2) специјалиста доктор медицине, специјалиста психијатрије;
(3) доктор медицине.
37) Дечја неуропсихијатрија са негом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста неуропсихијатар;
– доктор медицине, специјалиста педијатар;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста педијатар;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста дечје неурологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста дечје и адолесцентне психијатрије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– организатор здравствене неге;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил педијатријска сестра – техничар.
38) Здравствена нега деце раног узраста:
(1) виша медицинска сестра – техничар;
(2) виша медицинска сестра;
(3) специјалиста струковна медицинска сестра;
(4) организатор здравствене неге;
(5) струковна медицинска сестра;
(6) дипломирана медицинска сестра;
(7) мастер медицинска сестра;
(8) виша медицинска сестра општег смера;
(9) виша медицинска сестра интернистичког смера;
(10) виша медицинска сестра хируршког смера;
(11) виши медицински техничар;
(12) струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства;
(13) струковна медицинска сестра – васпитач.
Лице из ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовне профиле педијатријска сестра – техничар и медицинска сестра – васпитач.
39) Здравствена нега деце:
(1) виша медицинска сестра – техничар;
(2) виша медицинска сестра;
(3) струковна медицинска сестра;
(4) организатор здравствене неге;
(5) специјалиста струковна медицинска сестра;
(6) дипломирана медицинска сестра;
(7) мастер медицинска сестра;
(8) виша медицинска сестра општег смера;
(9) виша медицинска сестра интернистичког смера;
(10) виша медицинска сестра хируршког смера;
(11) виши медицински техничар;
(12) дипломирани организатор здравствене неге;
(13) дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
(14) мастер организатор здравствене неге;
(15) мастер професор предметне наставе (претходно завршене основне академске студије у области здравства);
(16) струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил педијатријска сестра – техничар.
40) Здравствена нега у рехабилитацији
Основи неге и рехабилитација
Здравствена нега и рехабилитација
Медицинска рехабилитација:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– доктор медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја четврта може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши физиотерапеутски техничар;
– струковни терапеут;
– струковни физиотерапеут;
– струковни радни терапеут;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– специјалиста струковни радни терапеут;
– виши физиотерапеут;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил физиотерапеутски техничар.
41) Основи клиничке медицине:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине;
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– доктор медицине, специјалиста специјалиста опште медицине;
– доктор медицине, специјалиста специјалиста интерне медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја осма може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Теоријска настава (за образовне профиле у стоматологији):
– доктор медицине;
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– доктор медицине, специјалиста специјалиста опште медицине;
– доктор медицине, специјалиста специјалиста интерне медицине;
– доктор стоматологије;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (2) алинеја девета може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(3) Вежбе и настава у блоку:
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– дипломирани организатор здравствене неге;
– дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
– мастер организатор здравствене неге;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
(4) Вежбе и наставе у блоку (за образовне профиле у стоматологији):
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша стоматолошка сестра;
– орални хигијеничар;
– специјалиста орални хигијеничар;
– мастер стоматолошка сестра;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтач. (3) и (4) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
42) Физикална терапија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– доктор медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја четврта може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши физиотерапеутски техничар;
– струковни терапеут;
– струковни физиотерапеут;
– виши физиотерапеут;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил физиотерапеутски техничар.
43) Кинезиологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– доктор медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја четврта може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши физиотерапеутски техничар;
– виши физиотерапеут;
– струковни терапеут;
– струковни физиотерапеут;
– струковни радни терапеут;
– специјалиста струковни радни терапеут;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил физиотерапеутски техничар.
44) Кинезитерапија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– доктор медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја четврта може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши физиотерапеутски техничар;
– виши физиотерапеут;
– струковни терапеут;
– струковни физиотерапеут;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил физиотерапеутски техничар.
45) Специјална рехабилитација:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста докгор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– доктор медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја четврта може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Вежбе:
– виши физиотерапеутски техничар;
– виши физиотерапеут;
– струковни терапеут;
– струковни физиотерапеут;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил физиотерапеутски техничар.
46) Основи масаже
Масажа:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– доктор медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја пета може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши физиотерапеутски техничар;
– виши физиотерапеут;
– струковни терапеут;
– струковни физиотерапеут;
– специјалиста струковни козметичар естетичар;
– струковни козметичар естетичар;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– виши естетичар – козметичар;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
Лице из подтачке (2) ал. (3)–(11) треба да има претходно стечено образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовне профиле физиотерапеутски техничар и козметички техничар.
47) Физикална медицина:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста физикалне медицине и рехабилитације;
– доктор медицине;
– мастер терапеут.
Лице из подтачке (1) алинеја четврта може да изводи наставу уколико је радни однос засновало почев од дана ступања на снагу Правилника о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 11/16), закључно са даном ступања на снагу Правилника о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши физиотерапеутски техничар;
– виши физиотерапеут;
– виши естетичар – козметичар;
– струковни козметичар естетичар;
– специјалиста струковни козметичар естетичар;
– струковни физиотерапеут;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни терапеут;
– дипломирани терапеут рехабилитације;
– специјалиста струковни физиотерапеут;
– струковни мастер физиотерапеут;
– мастер терапеут рехабилитације;
– мастер спортске медицине са физикотерапијом.
Лице из подтачке (2) ал. (4)–(13) треба да има претходно стечено образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовне профиле физиотерапеутски техничар и козметички техничар.
48) Козметологија:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани фармацеут, специјалиста козметолог;
– специјалиста фармације, специјалиста козметолог;
– магистар фармације, специјалиста козметолог;
– доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
– дипломирани фармацеут;
– магистар фармације.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– дипломирани фармацеут, специјалиста козметолог;
– дипломирани фармацеут;
– специјалиста фармације, специјалиста козметолог;
– магистар фармације, специјалиста козметолог.
49) Увод у козметологију:
(1) дипломирани фармацеут, специјалиста козметолог;
(2) дипломирани фармацеут;
(3) специјалиста фармације, специјалиста козметолог;
(4) магистар фармације, специјалиста козметолог;
(5) доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
(6) специјалиста доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
(7) специјалиста доктор медицине, специјалиста козметолог;
(8) магистар фармације.
50) Дерматологија са негом
Дерматологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
– виши естетичар – козметичар;
– виша медицинска сестра – техничар;
– специјалиста струковни козметичар естетичар;
– струковни козметичар естетичар.
Лице из подтачке (2) ал. (4)–(6) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовне профиле козметички техничар и медицинска сестра – техничар.
51) Естетска нега:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани фармацеут, специјалиста козметолог;
– виши естетичар – козметичар;
– специјалиста фармације, специјалиста козметолог;
– магистар фармације, специјалиста козметолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
– специјалиста струковни козметичар естетичар;
– струковни козметичар естетичар.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши естетичар – козметичар;
– специјалиста струковни козметичар естетичар;
– струковни козметичар естетичар.
Лице из подтачке (2) ал. (1) и (3) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил козметички техничар.
52) Естетика и декоративна козметика:
(1) дипломирани сликар;
(2) академски сликар;
(3) професор ликовних уметности;
(4) професор примењених уметности;
(5) дипломирани сликар – сценограф;
(6) мастер ликовни уметник;
(7) мастер примењени уметник;
(8) мастер дизајнер;
(9) мастер конзерватор и рестауратор.
53) Стоматолошка протетика:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– доктор стоматологије.
(2) Вежбе:
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике.
54) Превентивна стоматологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста превентивне и дечје стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста превентивне и дечје стоматологије;
– доктор стоматологије.
(2) Вежбе:
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста превентивне и дечје стоматологије.
55) Стоматолошки материјали и инструменти:
(1) доктор стоматологије.
56) Орална хирургија:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста оралне хирургије;
– доктор стоматологије, специјалиста максилофацијалне хирургије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста оралне хирургије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста максилофацијалне хирургије.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста оралне хирургије;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша стоматолошка сестра.
Лице из подтачке (2) ал. (3)–(5) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил стоматолошка сестра – техничар.
57) Дечја стоматологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста дечје превентивне стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста превентивне и дечје стоматологије.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста превентивне и дечје стоматологије.
58) Ортопедија вилица:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста ортопедије вилица;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста ортопедије вилица.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста ортопедије вилица.
59) Ортодонтски апарати:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста ортопедије вилица;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста ортопедије вилица.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста ортопедије вилица;
– виши зубни техничар;
– виши зубни техничар – протетичар;
– струковни зубни протетичар;
– специјалиста струковни зубни протетичар.
Лице из подтачке (2) ал. (3)–(6) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил зубни техничар.
60) Болести зуба:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста за болести уста и зуба;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста болести зуба и ендодонције;
– доктор стоматологије.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста болести зуба и ендодонције.
61) Парадонтологија и орална медицина:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста за болести уста и зуба;
– доктор стоматологије, специјалиста пародонтологије и оралне медицине;
– доктор стоматологије.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– доктор стоматологије, специјалиста пародонтологије и оралне медицине.
62) Технологија зуботехничког материјала:
(1) доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
(2) специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
(3) доктор стоматологије.
63) Морфологија зуба:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– доктор стоматологије.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– виши зубни техничар;
– виши зубни техничар – протетичар;
– струковни зубни протетичар;
– специјалиста струковни зубни протетичар.
Лице из подтачке (2) ал. (4)–(7) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил зубни техничар.
64) Тотална протеза:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– виши зубни техничар;
– виши зубни техничар – протетичар;
– струковни зубни протетичар;
– специјалиста струковни зубни протетичар.
Лице из подтачке (2) ал. (4)–(7) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил зубни техничар.
65) Парцијална протеза:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– виши зубни техничар;
– виши зубни техничар – протетичар;
– струковни зубни протетичар;
– специјалиста струковни зубни протетичар.
Лице из подтачке (2) ал. (4)–(7) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил зубни техничар.
66) Фиксна протетика:
(1) Теоријска настава:
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор стоматологије;
– доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– специјалиста доктор стоматологије, специјалиста стоматолошке протетике;
– виши зубни техничар;
– виши зубни техничар – протетичар;
– струковни зубни протетичар;
– специјалиста струковни зубни протетичар.
Лице из подтачке (2) ал. (4)–(7) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил зубни техничар.
67) Санитарна техника:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани грађевински инжењер, специјалиста за санитарну технику;
– дипломирани грађевински инжењер;
– дипломирани инжењер архитектуре;
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– доктор медицине, специјалиста хигијене;
– специјалиста доктор медицине, шецијалиста хигијене;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши санитарни техничар;
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
68) Токсиколошка хемија
Токсикологија:
(1) дипломирани фармацеут, специјалиста токсиолошке хемије;
(2) дипломирани фармацеут;
(3) магистар фармације;
(4) дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
(5) магистар фармације – медицински биохемичар;
(6) специјалиста фармације – медицински биохемичар;
(7) специјалиста фармације специјалиста токсиколошке хемије.
69) Ботаника:
(1) професор биологије;
(2) дипломирани биолог;
(3) дипломирани професор биологије;
(4) дипломирани биолог – мастер;
(5) магистар фармације;
(6) мастер биолог;
(7) дипломирани фармацеут;
(8) мастер професор биологије.
70) Санитарна хемија
Броматологија са дијететиком
Броматологија:
(1) дипломирани фармацеут, специјалиста санитарне хемије;
(2) дипломирани фармацеут;
(3) дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
(4) магистар фармације;
(5) магистар фармације – медицински биохемичар.
71) Лабораторијске технике:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер;
– специјалиста струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– магистар фармације – медицински биохемичар.
Лице из подтачке (1) ал. (2) и (3) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
– виши лабораторијски техничар;
– специјалиста струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– виши медицинско-лабораторијски техничар;
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер.
Лице из подтачке (2) ал. (2)–(7) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
72) Хематологија са трансфузиологијом:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– доктор медицине, специјалиста трансфузиолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста трансфузиолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста интерне медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши лабораторијски техничар;
– специјалиста струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– виши медицинско-лабораторијски техничар.
Лице из подтачке (2) ал. (2) и (3) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
73) Хистологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– доктор медицине, специјалиста патолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста патолог;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– виши лабораторијски техничар;
– специјалиста струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– виши медицинско-лабораторијски техничар.
Лице из подтачке (2) ал. (2) и (3) треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
74) Фармацеутска технологија:
(1) дипломирани фармацеут, специјалиста фармацеутске технологије;
(2) дипломирани фармацеут;
(3) специјалиста фармације;
(4) магистар фармације;
(5) дипломирани инжењер технологије фармацеутско технолошког инжењерства.
75) Фармакогнозија
Фармакогнозија са фитотерапијом:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани фармацеут, специјалиста за контролу лековитог биља;
– дипломирани фармацеут;
– специјалиста фармације, специјалиста за контролу лековитог биља;
– магистар фармације.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– дипломирани фармацеут, специјалиста за контролу лековитог биља;
– дипломирани фармацеут;
– специјалиста фармације, специјалиста за контролу лековитог биља;
– магистар фармације.
76) Фармацеутска хемија
Фармацеутска хемија са аналитиком лекова:
(1) дипломирани фармацеут, специјалиста за испитивање и контролу лекова;
(2) дипломирани фармацеут;
(3) дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
(4) специјалиста фармације, специјалиста за испитивање и контролу лекова;
(5) магистар фармације;
(6) магистар фармације – медицински биохемичар.
77) Фармацеутско технолошке операције и поступци:
(1) дипломирани фармацеут;
(2) дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
(3) магистар фармације;
(4) дипломирани инжењер технологије фармацеутско технолошког инжењерства.
78) Организација фармацеутске делатности:
(1) дипломирани фармацеут;
(2) дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
(3) магистар фармације.
79) Прва помоћ:
(1) доктор медицине;
(2) доктор стоматологије;
(3) специјалиста доктор медицине, одговарајуће специјализације;
(4) виша медицинска сестра;
(5) виша медицинска сестра – техничар;
(6) виша медицинска сестра општег смера;
(7) виша медицинска сестра интернистичког смера;
(8) виша медицинска сестра хируршког смера;
(9) виши медицински техничар;
(10) виша медицинска сестра;
(11) струковна медицинска сестра;
(12) организатор здравствене неге;
(13) специјалиста струковна медицинска сестра;
(14) дипломирана медицинска сестра;
(15) мастер медицинска сестра;
(16) дипломирани организатор здравствене неге;
(17) дипломирани организатор здравствене неге – мастер;
(18) мастер организатор здравствене неге;
(19) мастер професор предметне наставе (претходно завршене основне академске студије у области здравства);
(20) струковна медицинска сестра – бабица;
(21) струковни мастер медицинска сестра, са претходно завршеним основним струковним студијама у области здравства.
Лице из подтач. (4)–(21) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
80) Васпитање и нега деце:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани педагог;
– професор педагогије;
– мастер педагог.
(2) Вежбе:
– виша медицинска сестра – техничар;
– виша медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар;
– струковна медицинска сестра – васпитач.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита за образовни профил медицинска сестра – васпитач.
81) Здравствена нега у кући:
(1) Теоријска настава, вежбе и вежбе у блоку:
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– виша медицинска сестра општег смера;
– виша медицинска сестра интернистичког смера;
– виша медицинска сестра хируршког смера;
– виши медицински техничар.
Лице из ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
82) Медицинска етика:
(1) професор филозофије;
(2) дипломирани филозоф;
(3) професор филозофије и социологије;
(4) мастер филозоф.
83) Исхрана:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине, специјалиста интерне медицине;
– доктор медицине, специјалиста опште медицине;
– доктор медицине, специјалиста хигијене.
(2) Настава у блоку:
– виша медицинска сестра;
– струковна медицинска сестра;
– специјалиста струковна медицинска сестра;
– дипломирана медицинска сестра;
– мастер медицинска сестра;
– специјалиста струковни нутрициониста дијететичар;
– виши медицински техничар.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено средње образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
84) Познавање препарата:
(1) дипломирани фармацеут;
(2) магистар фармације;
(3) дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
(4) магистар фармације, специјалиста козметолог;
(5) доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог;
(6) специјалиста доктор медицине, специјалиста дерматовенеролог.
85) Култура тела:
(1) Теоријска настава:
– професор физичког васпитања;
– дипломирани педагог физичке културе;
– професор физичке културе;
– професор физичког васпитања – дипломирани тренер са назнаком спортске гране;
– професор физичког васпитања – дипломирани организатор спортске рекреације;
– професор физичког васпитања – дипломирани кинезитерапеут;
– дипломирани професор физичког васпитања и спорта – мастер;
– дипломирани професор физичког васпитања кинезитерапије – мастер;
– мастер професор физичког васпитања и спорта;
– мастер професор физичког васпитања и кинезитерапије.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– професор физичког васпитања;
– дипломирани педагог физичке културе;
– професор физичке културе;
– професор физичког васпитања – дипломирани тренер са назнаком спортске гране;
– професор физичког васпитања – дипломирани организатор спортске рекреације;
– професор физичког васпитања – дипломирани кинезитерапеут;
– дипломирани професор физичког васпитања и спорта – мастер;
– дипломирани професор физичког васпитања кинезитерапије – мастер;
– мастер професор физичког васпитања и спорта;
– мастер професор физичког васпитања и кинезитерапије.
86) Предузетништво:
(1) дипломирани економиста менаџмента у здравству;
(2) дипломирани инжењер организационих наука;
(3) дипломирани инжењер организације рада;
(4) дипломирани економиста;
(5) мастер менаџер;
(6) мастер економиста;
(7) мастер инжењер организационих наука;
(8) дипломирани инжењер менаџмента – мастер.
87) Медицинска информатика:
(1) професор информатике, односно дипломирани информатичар;
(2) професор математике, односно дипломирани математичар, смер рачунарство и информатика;
(3) дипломирани инжењер електротехнике, сви смерови осим енергетског;
(4) дипломирани инжењер електронике, сви смерови осим индустријске енергетике;
(5) дипломирани инжењер за информационе системе, односно дипломирани инжењер организације за информационе системе или дипломирани инжењер организационих наука, одсеци за информационе системе, информационе системе и технологије;
(6) дипломирани инжењер информатике, односно дипломирани инжењер рачунарства;
(7) дипломирани економист, смерови: кибернетско-организациони, економска статистика и информатика, економска статистика и кибернетика, статистика и информатика или статистика, информатика и квантна економија;
(8) дипломирани информатичар;
(9) дипломирани информатичар – пословна информатика;
(10) дипломирани информатичар – професор информатике;
(11) дипломирани информатичар – мастер;
(12) дипломирани професор информатике – мастер;
(13) дипломирани информатичар – мастер пословне информатике;
(14) мастер математичар;
(15) мастер информатичар;
(16) мастер инжењер електротехнике и рачунарства;
(17) мастер професор технике и информатике;
(18) мастер инжењер информационих технологија;
(19) мастер инжењер организационих наука (студијски програм Информациони системи и технологије или Софтверско инжењерство и рачунарске науке).
Наставу и друге облике образовно-васпитног рада из предмета Медицинска информатика може да изводи и лице које је на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године, савладало програм рачунарства и информатике у трајању од најмање четири семестра.
Лица која су стекла академско звање мастер, морају имати, у оквиру завршених основних академских студија, положено најмање пет информатичких предмета (од тога најмање један из области Програмирање и најмање један из области Објектно оријентисано програмирање) и најмање три предмета из области Математика.
Испуњеност услова из ст. 2. и 3. ове тачке утврђује министарство надлежно за послове образовања, на основу наставног плана и програма студија.
88) Примена козметичких апарата:
(1) Теоријска настава:
– специјалиста струковни козметичар естетичар;
– струковни козметичар естетичар.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– специјалиста струковни козметичар естетичар;
– струковни козметичар естетичар.
89) Одрживи развој:
(1) лице које испуњава услове за извођење наставе из предмета биологије, физике, хемије или географије.
90) Увод у лабораторијски рад:
(1) Теоријска настава:
– магистар фармације – медицински биохемичар;
– магистар фармације;
– струковни мастер здравствено лабораторијски технолог;
– дипломирани фармацеут, специјалиста за медицинску биохемију;
– дипломирани фармацеут;
– дипломирани фармацеут – медицински биохемичар.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– струковни мастер здравствено лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– виши лабораторијски техничар.
91) Технике у медицинским лабораторијама:
(1) Теоријска настава:
– струковни мастер здравствено лабораторијски технолог.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– струковни мастер здравствено лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– виши лабораторијски техничар.
92) Хистологија са хистопатологијом (за образовни профил лабораторијски техничар):
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста патологије;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста патологије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– струковни мастер здравствено лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– виши лабораторијски техничар.
93) Медицинска микробиологија:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за медицинску микробиологију;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста медицинске микробиологије;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– струковни мастер здравствено лабораторијски технолог;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– виши лабораторијски техничар.
94) Основе лабораторијског рада (за образовни профил санитарно-еколошки техничар):
(1) Теоријска настава:
– магистар фармације – медицински биохемичар;
– магистар фармације;
– дипломирани фармацеут – медицински биохемичар;
– дипломирани фармацеут, специјалиста за медицинску биохемију;
– дипломирани фармацеут.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– струковни санитарно-еколошки инжењер;
– специјалиста струковни санитарно-еколошки инжењер;
– струковни мастер санитарно-еколошки инжењер;
– виши санитарни техничар;
– струковни медицинско-лабораторијски технолог;
– струковни мастер здравствено-лабораторијски технолог;
– виши лабораторијски техничар.
Лице из подтачке (2) ове тачке треба да има претходно стечено образовање у подручју рада Здравство и социјална заштита.
95) Хигијена са здравственом екологијом (за образовни профил санитарно-еколошки техничар):
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине.
96) Хигијена исхране (за образовни профил санитарно-еколошки техничар):
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине.
(2) Вежбе и практична настава у блоку:
– доктор медицине, специјалиста за хигијену;
– специјалиста доктор медицине, специјалиста хигијене;
– доктор медицине;
– струковни санитарно-еколошки инжењер.
97) Социјална медицина (за образовни профил санитарно-еколошки техничар):
(1) доктор медицине, специјалиста за социјалну медицину;
(2) специјалиста доктор медицине, специјалиста социјалне медицине;
(3) доктор медицине.
98) Помоћни наставник:
(1) медицинска сестра – техничар;
(2) стоматолошка сестра – техничар;
(3) лабораторијски техничар;
(4) санитарни техничар;
(5) фармацеутски техничар;
(6) физиотерапеутски техничар;
(7) козметички техничар;
(8) зубни техничар.
Члан 5.
Наставу и друге облике образовно-васпитног рада из стручних предмета за образовни профил болничар може да изводи за:
1) Анатомија и физиологија:
(1) доктор медицине.
2) Хигијена:
(1) доктор медицине;
(2) виша медицинска сестра.
3) Ментална хигијена:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине;
– професор психологије;
– дипломирани школски психолог – педагог.
(2) Практичне вежбе:
– виша медицинска сестра – техничар.
4) Основи епидемиологије:
(1) доктор медицине, специјалиста епидемиолог;
(2) доктор медицине.
5) Нега болесника:
(1) виша медицинска сестра – техничар.
6) Нега и васпитање деце:
(1) Теоријска настава:
– дипломирани педагог;
– професор педагогије.
(2) Практична настава:
– виша медицинска сестра – техничар.
7) Хитна медицинска помоћ:
(1) Теоријска настава:
– доктор медицине, специјалиста ургентне медицине;
– доктор медицине.
(2) Практична настава:
– виша медицинска сестра – техничар.
8) Нега у педијатрији:
(1) виша медицинска сестра – техничар.
Члан 6.
Даном ступања на снагу овог правилника престаје да важи Правилник о степену и врсти образовања наставника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Здравство и социјална заштита („Службени гласник РС – Просветни гласник”, број 14/23).
Члан 7.
Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије – Просветном гласнику”.
Број 110-00-30/2025-03
У Београду, 3. марта 2025. године
Министар,
проф. др Славица Ђукић Дејановић, с.р.